Ambulant hestepraksis

sar checkHos Klovborg dyreklinik kan vi, til enhver form for sygdomsbehandling eller akutte skader tilbyde dig kvalificeret hjælp og vejledning. Du kan til enhver tid få kontakt til vores ambulante hestepraksis, og vi kommer på alle dage og tidspunkter.

KASTRATION

Vi udfører alle former for behandlinger, eksempelvis kastration af hingste. Dette kan foretages med hesten enten stående eller liggende, når kasterationen udføres. Ved stående kastration gives hesten først noget beroligende og derefter bliver operationsområdet lokalbedøvet. Når en kastration udføres imens hesten ligger ned, er hesten totalbedøvet.
Beslutningerne om metode vurderes i samråd med ejeren ud fra den enkelte patient. Vi kastrerer også klaphingste. Dette vil altid foregå liggende

RISIKO

Der er en risiko ved enhver operation. Hestens efterfølgende velbefindende og sårets opheling følges naturligvis af os. Langt de fleste kasterationer forløber helt problemfrie, og hesten kan gradvis vende tilbage til normal brug efter nogle få uger.

SÅRBEHANDLING

Noget af det mest almindelige vi bliver kaldt ud til at forskellige former for sårbehandling, her er det vigtigt at holde sig for øje, at et sår der skal syes ikke må være for mange timer gamle.
Ved sårbehandling vurderes det enkelte sår, det være sig om det skal syes, forbindes eller om der skal behandles med antibiotika og/eller smertestillende midler.
Vurdere du at et sår skal tilses af os, så vent med selv at behandle med sårpudder og salver. Det bedste du kan gøre er at vaske/køle med rindende vand, og få hesten på stald.

Vi kommer selvfølgelig også ud til almindelige sundhedstjek, vaccinationer m.m. kontakt os, og vi finder sammen en god hensigtsmæssig aftale for dig og din hest.

Klovborg Dyreklinik I/S

Hverdage: 7.30 - 17.00